Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2009

Ανακαίνιση σπιτιού - μαστόροι - "ράβε ξήλωνε" στην τοποθέτηση πλακιδίων


Όταν αγοράζουμε σπίτι σε παλιά πολυκατοικία, όταν θέλουμε να κάνουμε μια ανανέωση στο χώρο μας, όταν διαπιστώνουμε κάποια λειτουργικά προβλήματα στο σπίτι μας και θέλουμε να τα διορθώσουμε ή όταν απλώς θέλουμε να κάνουμε μια αλλαγή του χώρου μας, αντικαθιστώντας κάποιες κατασκευές με άλλες, που είναι πιο κοντά στο γούστο μας ή στις καινούργιες μας ανάγκες, τότε συνήθως μπαίνουμε στη διαδικάσία της μικρής ή της μεγάλης ανακαίνισης!


Όμως αυτή η ανακαίνιση προκαλεί ενίοτε μεγάλο πονοκέφαλο και ενδεχομένως μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που καλείται να διορθώσει. Δεν έχει άδικο ο λαός που σοφά λέει «αν δεν παντρέψεις κόρη κι αν δε χτίσεις σπίτι δεν ξέρεις τι σημαίνει ζωή». Φυσικά δεν είναι οι ίδιοι ακριβώς λόγοι που έκαναν τα θέματα αυτά δύσκολα τότε, με αυτούς που τα κάνουν δύσκολα τώρα, αλλά ένας από τους βασικούς πονοκεφάλους, είναι να διαλέξεις τα σωστά υλικά, να βρεις τους σωστούς μαστόρους και το κυριότερο να καταφέρεις να τους συντονίσεις χρονικά, με δεδομένη την απειρία σου στα οικοδομικά θέματα.


Σ’ αυτόν τον τομέα λοιπόν θα προσπαθήσω να ρίξω λίγο φως (όσον αφορά τη δική μου δουλειά, δηλαδή την τοποθέτηση πλακιδίων) και να σας βοηθήσω να συντονίσετε τους μαστόρους σας.


Συνήθως η σειρά των μαστόρων σε μια τυπική ανακαίνιση σπιτιού σε παλιά πολυκατοικία προβληματίζει τους ιδιοκτήτες και ενίοτε αν δε γίνει σωστά οδηγεί σε «ράβε – ξήλωνε, μερεμέτια και περιττά έξοδα. Εξ’ άλλου είναι γνωστό πως ο κάθε μάστορας που μπαίνει θέλει αν είναι δυνατόν, να τελειώσει τη δουλειά του και να μη χρειαστεί να ξανάρθει (πράγμα σχεδόν αδύνατον βέβαια γιατί όλο και κάτι θα χρειαστεί). Στη δικιά μου δουλειά (στην τοποθέτηση πλακακιών δηλαδή), για να ντύσω ένα μπάνιο με πλακάκια ας πούμε, θα μπώ μετά τον υδραυλικό στο μπάνιο, ο υδραυλικός θα ξαναμπεί μετά από μένα, καθώς και άλλοι μαστόροι, (ηλεκτρολόγος, αλουμινάς, ελαιοχρωματιστής, γυψαδόρος), όλο και κάτι θα σπάσουν, ή θα λερώσουν, ή θα χαλάσουν και εγώ θα πρέπει να επιστρέψω και να το διορθώσω (στα λογικά πλαίσια πάντα). Εκεί λοιπόν έγκειται η αξιοπιστία του μάστορα και του συνεργείου που επιλέξατε καθώς και αυτό που οι εταιρείες marketing ονομάζουν after sales service (εξυπηρέτηση μετά την πώληση). Θα έρθει ο μάστορας; Θα έρθει σε λογικούς χρόνους ή θα πέσει «στήσιμο»; Θα ζητήσει έξτρα χρήματα; Λοιπόν να ξέρετε πως ο σωστός και υπεύθυνος μάστορας θα έρθει όταν τον ζητήσετε και θα διορθώσει το όποιο πρόβλημα έχει παρουσιαστεί χωρίς έξτρα χρέωση (ας μην είναι από δική του υπαιτιότητα), αν είναι μέσα στα λογικά πλαίσια, (πχ ο υδραυλικός κατά την τοποθέτηση των ειδών υγιεινής έσπασε δύο πλακάκια).


Aν όμως βάλατε συνεργεία με άπειρους ή ανίδεους μαστόρους που έκαναν καταστροφή αντί για εργασία, ή βάλατε τα συνεργεία με λάθος σειρά (πχ1. έσπασαν όλα τα πλακάκια γύρω απ’ το ξύλινο παράθυρο του μπάνιου, για να το βγάλουν και να βάλουν το παράθυρο αλουμινίου, που δεν είχατε προβλέψει να βάλετε, πριν μπω εγώ να τοποθετήσω τα πλακάκια του μπάνιου σας, ή πχ2. αποφασίσατε να αλλάξατε τις εσωτερικές κάσες από τις πόρτες, αφού είχα βάλει εγώ τα πλακάκια στα δάπεδα του σπιτιού, με αποτέλεσμα να έχετε 3-4 σπασμένα πλακάκια σε κάθε εσωτερική πόρτα, ή πχ3. αφού έβαλα τα πλακάκια της κουζίνας αποφασίσατε να αλλάξετε τον πάγκο... και ο νέος πάγκος έχει μεγάλη διαφορά και δεν εφαρμόζει με τα ήδη τοποθετημένα πλακάκια με αποτέλεσμα να χρειάζεται ξήλωμα και επανατοποθέτηση των πλακιδίων...). Ε, σε τέτοιες κραυγαλαίες περιπτώσεις είναι λογικό να έχετε και έξτρα χρεώσεις και έξτρα αγορές υλικών και περιττά έξοδα.


Τέτοια θέματα λοιπόν θα σας βοηθήσω να αποφύγετε με την επόμενη ανάρτηση μου που θα προσπαθήσω να βάλω για σας τα συνεργεία στη σωστή σειρά σε μια τυπική ανακαίνιση σπιτιού σε παλιά πολυκατοικία.


(Φωτογραφία: επενδεδυμένος με πλακάκια, χτιστός πάγκος σε δίχρωμο μπάνιο)